Manga artist Kozaki Ai's identically titled comic is adapted to film, depicting high school girls who dedicate their youth to the naginata martial arts. Hanabusa Tsutomu of No Longer Heroine directs a cast comprised of many members of the idol group Nogizaka 46.
Non-athletic Asahi (Nishino Nanase) idolizes her senior Maharu (Shiraishi Mai) so she joins Maharu's naginata club. Along with classmates Shoko (Sakurai Reika), Sakura (Matsumura Sayuri), and seniors Eri (Ito Marika), Fumino (Tomita Miu), among others, Asashi begins her daily club life. However, incredibly harsh training awaits her.