Short animation by animation artist Yamamura Koji, whose film Mt. Head was nominated for Best Animated Short Film at the 75th Academy Awards.
Depicts the habitat of monsters using movements and simple phrases like "the taste of tears" and "tamed wildness" as part of an official tome about imaginary creatures written by a fictitious monsterologist in medieval Europe. Music by George Frideric Handle and arranged by Shimizu Hitomi. Presented in "Koji Yamamura, Dreams for Right Eye/Left Eye," a special screening of Yamamura's short films.