Live-action adaptation of the award-winning suspense novel at the 15th Kono Mystery ga Sugoi! (This Mystery is Excellent!) Award. Surreal terror of the heroine is depicted throughout the film, after personal information from a smartphone is stolen, which later leads to a murder case. Directed by Nakata Hideo, known for Ring.
One day, Asami (Kitagawa Keiko) calls her boyfriend, but a stranger answers the phone. He explains he found her boyfriend's phone, and returns it a few days later. Since then, strange things keep happening to Asami. She is now a target of a serial killer who gradually exposes her secret.