Higashino Keigo's mystery novel which has constantly been declared as unadaptable to film, is brought to cinemas by Mori Yoshitaka of Satoshi: A Move for Tomorrow. The story depicts the romantic threads between two men and a woman who come and go between two different worlds.
Takashi (Tamamori Yuta) and his friend since his middle-school years, Tomohiko (Sometani Shota), work at a corporation conducting cutting-edge research. One day, Takashi is astonished when he sees Mayuko (Yoshioka Riho), whom Tomohiko introduces as his girlfriend. Then one morning, Takashi wakes up in a world where he and Mayuko are living together as a couple.