The identically titled comic by Katayama Masayuki of "Gyuwanbura Jiko Chushinha" and "Super Zugan" is adapted to film. Tomizawa Akifumi, who worked as an assistant director on Bridge Over Troubled Water 1989 No Omoide makes his feature length directorial debut.
Teppeki Tamotsu (Yamoto Yuma) is a university student who has won back-to-back national titles in amateur mahjong and is expected to turn pro. Every day he hones his skills in a mahjong parlor. The day before the competition which will gain him his third title, Tamotsu is approached by a brilliant mahjong player who introduces himself as Bakuoka Danjuro (Ishida Akira).