Wakamatsu Setsuro, director of The Unbroken among other robust and profound dramas, adapts the manga of the same name by Kawaguchi Kaiji. The film depicts the most unprecedented crisis to visit Japan since the war from the perspective of the military, the government, and the media.
An armed group of unknown nationality occupy a portion of territory off the southern seas of Japan. The Maritime Self-Defense Force immediately dispatches to the area along with its escort group the "Ibuki", the first aircraft armed destroyer (aircraft carrier) which induced "non-aggressive defense" controversy. However, an assault beyond expectations by the enemy ship awaits them.