Akatsuki Kana's novel is adapted to screen by Kyoto Animation. The animated film delicately portrays a young girl without emotions who, through a proxy letter writing service, comes to understand the true meaning of the words told to her by someone significant. Ishidate Taichi of "Beyond the Boundary" resumes his directorial duties from the television series.
A few years after a war that harmed everyone, the world has regained peace and is going through changes. That is when Violet Evergarden (voice: Ishikawa Yui), who has gone through life clinging to feelings she has for someone important, finds a certain letter.