Comedian Shinagawa Hiroshi has worked on many films as a director. His latest work is this coming-of-age film set in the town of Shimokawa in Hokkaido and describes the restart of a 28-year-old musician who returns home after her dream of being a musician is dashed.
Mio (EMILY) came to Tokyo with her sights on becoming a singer/songwriter, but that dream was dashed by a scandal without her ever becoming successful. She returns heartbroken to her hometown of Shimokawa where connecting with her parents, her former classmates, and the rich natural surroundings help her emotionally recover.