This is the third film in the "Daredemo nai Koibitotachi no Fukei" series. At the helm is Koshikawa Michio who has portrayed the love between men and women in films such as areno - the wilderness, Life and Death On the Shore, and Waiting for the Moon.
Painter Sugi-chan (Ogita Tadatoshi) has stopped painting since the left half of his body became immobile after a fall several years ago. Meanwhile, his wife Saki (Yukihira Aika) works late shifts at a family restaurant to support them, but wishes Sugi-chan would paint again. One day, Sugi-chan, who used to paint nothing but pebbles and flowering plants, tells Saki he wants to paint her nude.