A feature film version of the TV drama series set in the Tokyo District Court, Branch 3, Criminal Division 1, known as "Ichikei". Directed by Tanaka Ryo, the director of the "Confidence Man JP" series.
Two years have passed since the unconventional judge Iruma Michio (Takenouchi Yutaka) left Ichikei. He was transferred to Okayama and assigned to an injury case involving an attack on the Minister of Defense, but the investigation is difficult because an accident involving national secrets is involved. Meanwhile, Sakama Chizuru (Kuroki Haru), a former colleague at Ichikei, is assigned as a lawyer to a neighboring town to where Iruma is working.