Human drama adapted from the novel of the same title by Seo Maiko, directed by Miyake Sho, whose Small, Slow but Steady was highly acclaimed both at home and abroad.
Once a month, Fujisawa Misa (Kamishiraishi Mone), who suffers from PMS (pre-menstrual syndrome) and is unable to control her irritability, explodes in anger when her colleague Yamazoe (Matsumura Hokuto) behaves in a certain way. Yamazoe is also suffering from a panic disorder and has lost his zest for life. Eventually, a special feeling of comradeship develops between the two.