This is the second film by Kato Takuya, an up-and-coming director who has attracted attention in the theater world, following his first feature film Grown-Ups. Using realistic dialogue, he depicts deeply intertwined human characters.
Watako (Kadowaki Mugi) and her husband Fuminori (Tamura Kentaro) have a frosty relationship. One day, her lover Kimura (Sometani Shota), with whom she had an ambiguous relationship, gets into an accident right in front of Watako and ends up dying. Unable to accept the death of her lover, who had been her emotional support, Watako traces her memories with Kimura.